Ännu en dag har gått

 
Ännu en dag har gått här på ön. Även idag har vi största delen av dagen legat på stranden, halvt avdomnade, under de vakna perioderna har vi dock faktiskt lyckats med att både läsa och bada. Böcker går verkligen åt som smör i solsken här borta! Det har varit lite soldis hela dagen idag så vi har faktiskt klarat av att inte bli brända idag. Ikväll har vi varit på äventyr. Vi har nämligen varit i "huvudstaden" här på ön på en liten matmarknad. Vi har ätit oss proppmätta på streetfood bestående av grillad kyckling, friterad kyckling, vårrullar, friterade potatissnurror, nutella pancakes, brownies, dounats och sist men inte mist fruitshakes för endast 20 bath styck ( ca. 5 kr), gott var det vill jag lova! Det var tyvärr inte den bästa shoppingen i övrigt men med tanke på platsen i ryggsäckarna och hur länge vi har kvar i Thailand är det inget att sörja över. OCH JA VIKTOR, du hade rätt, jag hade bara behövt hälften av vad jag har med mig! Men än är inte resan slut så vem vet hur glad jag kommer vara över mina tunga ryggsäck längre fram...
Imorgon ska vi flytta tillbaks till vårt fina poolhotell i två nätter innan det är dags att bege sig till norr ut till den ännu mindre ön Koh Tao. 
Ha det gött!  // Amanda

 

En timme efter ankomst till nya lyan, kaos med en gång!


Frida på marknad.

Stranden vi är på just nu en av de molniga dagarna.


Lite kvällshäng på en mysig restaurang på stranden.
 

PS.
 
 
Vår verklighet här! Hatar dåligt internet! 


Kommentarer
Viktor

Haha, sa det!

Vad flashpackiga ni är med pool och allt ;). Skicka hem ett paket med alla kläder. Är ganska billigt.

2013-01-05 @ 17:25:39
monica möller

TACK FÖR KORTET DU ÄR SÅ VÄLKOMMEN TILL OSS OCH OLLE TILL SOMMAREN KRAM FRÅN OSS TRE

2013-02-18 @ 16:26:04
monica möller

ÅKER NI TILL KINA NU NÄR FAMILJERNA HAR ÅKT HEM:?TACK FÖR KORTEN AMANDA DET ÄR SÅ KUL ATT HÖRA AV DIG
KRAM FARMOR.

2013-02-22 @ 17:46:41


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

fridaochamanda.blogg.se

Här kan ni följa med oss på vår resa runt om i Asien.

RSS 2.0