Våra "mysiga" dagar

Måndag morgon - vilket betyder ny vecka. 
Vi befinner hos fortfarande på Koh Tao eftersom att bara ta sig till kliniken varje dag kan vara en utmaning för mitt knä. Men förhoppningsvis är stygnen borta innan helgen! Våran helg har varit den lugnaste helgen jag någonsin haft. Varje dag sedan i torsdags har vi börjat morgonen med att äta frukost och efter det gått och tvättat våra sår sen spenderat tid på en restuarang vid havet hela dagen. De senaste 3 dagarna har sett ut så och förmodligen de kommande 3 också.
För att få en liten omväxling gjorde vi manikyr på ett ställe igår. Vi fick sitta i en skön fåtölj och bli lite ompysslade, allt var väldigt härligt ända tills tanten/damen/kärringen som fixade mina naglar började klippa sina egna. Att hon klippte dem gjorde mig inget men att de sedan kom flygande och landade på mig var mindre mysigt.
Igår kväll när vi kom hem från middagen möttes vi av nästa mysiga syn. På våran vägg satt den största spindeln jag någonsin sett. Jag skrek på Amanda som först skrattade lite inifrån toan ändå tills hon själv såg spindeln och också blev livrädd. Efter mycket om och men lyckades Amanda döda den. Med tanke på att vi dagen innan hade träffat en man som hade ett infekterat spindelbett på foten kändes det rätt skönt att spindeln inte var i livet när det var sovdags. 
Just nu känns det som vi har fastnat här på ön och vi bara spanar avundsjukt på alla som får bada, dyka och snorkla. Men i slutet av veckan bär det av mot Krabi och där ska vi fanimej också bada!!! 

Inte världens bästa bild men här är våra naglar. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

fridaochamanda.blogg.se

Här kan ni följa med oss på vår resa runt om i Asien.

RSS 2.0